Frukostmöte torsdagen den 11 april 2024

Denna morgon ska vi prata energi och som gästföreläsare har vi Jenny Sackner Christensen från Trelleborgs Energi. Hon kommer att berätta om företagets roll i Trelleborg, nuläge och framtidsspaning på energimarknaden. Dessutom blir det ett Energi Quiz med prisutdelning till vinnaren!

Dessutom har vi ytterligare ett av våra duktiga UF-företag på plats för att presentera sin affärsidé. Denna gången är det CartBag UF.

11 april 08:00-09:15

Årsmöte 2024 - Torsdagen den 4 april

Välkomna på TFK: s årsmöte torsdagen den 4 april 2024!

Medlemmarna i Trelleborgs Företagarklubb kallas härmed till årsmöte för verksamhetsåret 2023 torsdagen den 4 april kl 18.00 på PalmTree Hotel i Trelleborg.
Vi börjar med mingel från kl 17.30 och själva årsmötet startar 18.00.

I direkt anslutning till årsmötet kommer Samantha Lerviken på Hälsa som val att föreläsa om hur vi förbättrar vår hälsa genom att få en bättre sömn.
Avslutande middag serveras ca kl. 19.00 till det subventionerade priset 150 kr för alla medlemmar.
I samband med anmälan, senast den 28 mars, swishar ni 150 kr till 123 584 2463 där ni även anger ert namn och företag.
OBS! Det är begränsat antal matplatser, så först till kvarn.
Meddela gärna eventuella allergier.

Ni är alla varmt välkomna!

Peter Kronström – Ordförande Trelleborgs Företagarklubb
Trelleborg 2023-03-01

4 april 17:30-21:00

150:-

Palm Tree Hotell

Frukostmöte tisdagen den 5 mars 2024

TFK-året har startat på absolut bästa sätt, då vi på årets första frukostmöte hade över 80 deltagare på plats!
På vårt andra frukostmöte gästas vi Karin Elgelin som är nytillsatt Tillståndsinspektör i Trelleborgs kommun.

Dessutom gästas vi av ytterligare ett av våra duktiga UF-företag. Denna gången är det Pusselkungen UF som presenterar sin affärsidé.

Det kommer även bli tid för mingel under frukostmötet.

5 mars 08:00-09:15

Frukostmöte onsdagen den 7 februari 2024

Välkomna till säsongsuppstarten för 2024 och årets första frukostmöte på Carbinen Coworking onsdagen den 7 februari kl 8.00.
Denna morgon gästas vi av fem nya förvaltningschefer och direktörer från Trelleborgs kommun som kommer presentera sig och svara på frågor.

Ann-Kristin Blomberg - HR-direktör
Henrik Weimarsson - Ekonomidirektör och biträdande Kommundirektör
Svenjohan Davidsson - Förvaltningschef på Bildningsförvaltningen
Sarah von Liewen - Förvaltningschef på Samhällsbyggnadsförvaltningen
Maida Engqvist - Förvaltningschef Arbetsmarknadsförvaltningen

Dessutom har vi ytterligare ett av våra duktiga UF-företag på plats. Denna gången är det Skånegården UF som presenterar sin affärsidé.

Det kommer även bli tid för mingel under frukostmötet.

7 februari 08:00-09:15

Frukostmöte fredagen den 8 december

Välkomna på årets sista frukostmöte på Carbinen Coworking fredagen den 8 december kl. 08.00.
Denna morgon gästas vi av Trelleborgs Kommundirektör Gisela Öst som är med för andra året.
Hon kommer att berätta om året som gått och hur planerna för Trelleborgs kommun ser ut för 2024.
Det kommer även att vara möjligt att ställa frågor till Gisela under frukostmötet.

Vi har också glädjen att kunna presentera det första av fyra UF-företag från Söderslättsgymnasiet.
ArtGlass UF kommer denna morgon att berätta om sin affärsidé och knyta kontakter.

Med vänliga hälsningar
Trelleborgs Företagarklubb

8 december 08:00-09:15

Frukostmöte onsdagen den 15 november

Denna morgon har vi fem medlemsföretag som får vardera 10 minuter att presentera sina respektive företag. Dessa fem är Guldkanalen,
Enkla elbolaget, Ludvig & Co, Prosecco Sweden samt Coachen i Skåne.
Det kommer även att bli tid för mingel under frukostmötet.

Som medlem i TFK har ni alltid möjlighet att ta med er gäster till våra frukostmöten, meddela oss bara i god tid. I vanlig ordning håller vi också en visitkortsutdelning i slutet av morgonen och om ni vill vara med och skänka något till denna är vi tacksamma.

15 november 08:00-09:15

Nätverkspadel torsdagen den 9 november

TFK och TFF håller tillsammans den årliga nätverkspadeln på
JA Padel den 9 november.

Mer information samt anmälan kommer i höst.

9 november 08:00

J A Padel

Frukostmöte onsdagen den 25 oktober

Välkomna på höstens tredje frukostmöte på Carbinen Coworking onsdagen den 25 oktober kl. 08.00.

Denna morgon har vi besök av Malmö kommuns Näringslivschef Micael Nord, som ska berätta om hur näringslivet fungerar i grannkommunen.
Det kommer även att bli tid för mingel under frukostmötet.

I vanlig ordning håller vi också en visitkortsutdelning i slutet av morgonen och om ni vill vara med och skänka något till denna så är vi tacksamma.

25 oktober 08:00-09:15

Företagsbesök på Waterfront - Trelleborgs Hamn

Ni är välkomna på företagsbesök måndagen den 2 oktober då TFK arrangerar ett besök på Trelleborgs Hamns nya kontor Waterfront
Företagsbesöket har ett maxantal på 35 besökare denna morgon, så det är först till kvarn att anmäla sig.
Vi samlas på Ångkvarnen, Hamngatan 9 kl. 07.45 och kommer sen att transportera oss med buss ut till hamnkontoret.
Det blir rundvandring och visning av den nya byggnaden och frukost kommer också att serveras på plats.
Vi beräknas vara tillbaka på Hamngatan 9 senast kl. 09.30.

2 oktober 07:45-09:30

Frukostmöte torsdagen den 14 september

Påminnelse!

Välkomna på höstens andra frukostmöte på Carbinen Coworking torsdagen den 14 september kl. 08.00.

Denna morgon har vi det politiska styret på plats med Ann Kajson Carlqvist (M), Mathias Andersson (SD), Erik Lundström (KD) och Henrik Silfverstolpe (L).
De fyra ska berätta om sitt första år vid den politiska makten och svara på åhörarnas frågor.
Om det är någon detaljrik fråga som man vill ha ett bra svar på så maila TFK:s ordförande peter@krona.nu så vidarebefordrar han denna till styret innan frukostmötet.

Frukostmötet den 14 september är ett samarrangemang med Företagarna i Trelleborg och det kvinnliga nätverket Viqtoria.

Med vänliga hälsningar
Trelleborgs Företagarklubb