Arbetsförmedlingen

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Att sammanföra arbetsgivare med arbetssökande är vår viktigaste uppgift. Vi finns där behoven finns, i hela landet. Alla våra tjänster är avgiftsfria.

Företagarna Trelleborg

Företagarna är Sveriges största organisation för företagare. Vi driver opinion för att förbättra företagarklimatet och göra det enklare att starta, driva, utveckla och äga företag. Företagarna är medlemsägda, medlemsstyrda och partipolitiskt obundna.

LRF

LRF Skåne arbetar för dig som äger, brukar och/eller är verksam inom jord, skog och trädgård samt i landsbygdens miljöer. I dagsläget har vi drygt 21 000 medlemmar.

NyföretagarCentrum Öresund

NyföretagarCentrum är Sveriges ledande kraft för nyföretagande. Verksamheten finns i cirka 200 kommuner. Årligen får fler än 20 000 personer kostnadsfri, konfidentiell och affärsmässig rådgivning. Närmare hälften av dem startar företag samma år. Efter tre år är åttio procent av företagen aktiva; under en procent har gått i konkurs. Detta gör verksamheten unikt framgångsrik. Verksamheten är i huvudsak näringslivsfinansierad. NyföretagarCentrum Öresund är en ideell förening som invigdes i maj 2011. Föreningen samarbetar tätt med NyföretagarCentrum Sverige, som ger ut Nyföretagarbarometern och tidningen Allt om Eget Företag, arrangerar mässan Eget Företag, genomför Nyföretagarveckan, Startbanan för varslade som vill starta eget, satsningar för start av vård- och omsorgsföretag, seminarier under Almedalsveckan och mentorprogram.

Söderslättsgymnasiet

Söderslättsgymnasiet i Trelleborg erbjuder tio nationella gymnasieprogram av hög kvalitet där målet är att förbereda dig som elev på bästa sätt inför kommande yrkesliv och fortsatta studier. Vi finns i centrala Trelleborg, mellan slätten och havet, där vi bygger kunskap och skapar drömmar. WE?SSG. #ssgsoderslattsgymnasiet

Trelleborg Citysamverkan

Trelleborg Citysamverkan arbetar för att tillsammans med kommunens aktörer utveckla och stärka Trelleborgs attraktionskraft. Vi strävar efter att Trelleborg ska vara en framgångskommun med hög livskvalitet och långsiktig, hållbar tillväxt.

Trelleborgs Kommun

Trelleborg är Sveriges sydligaste stad. Centralorten Trelleborg är en viktig industri- och hamnstad vid östersjökusten och utgångspunkt för Europavägarna 6 och 22 samt riksväg 9 och länsväg 108. Europaväg 65 och länsväg 101 genomkorsar kommunens norra del.

Viqtoria

Viqtoria är en ideell förening för kvinnliga företagare i Trelleborgs kommun. Vår målsättning är att föreningen ska vara en naturlig mötesplats för kvinnor i Trelleborg som har eller tänker starta företag.

Vi delar med oss av kunskap och erfarenheter, ger stöd och råd, gör studiebesök, bjuder in föredragshållare ... Kort sagt tillsammans skapar vi förutsättningar för att var och en av oss ska utvecklas och entusiasmeras i sin roll som företagare.

Besök webbplats

Webbplats utvecklad av Webtree AB.