Publicerad 14 september (Senast ändrad 2023-10-15 10:04)

Årets sjätte frukostmöte på Carbinen Coworking var även ett samarrangemang med medlemmar från Företagarna och Viqtoria.
Inte mindre än drygt 90 medlemmar och gäster fanns på plats i Carbinens nya lokaler när det politiska styret berättade om sitt första år vid makten.
Efter en presentationsrunda av samtliga åhörare så var det dags för Ann Kajson Carlqvist (M), Mathias Andersson (SD), Erik Lundström (KD) och Henrik Silfverstolpe (L) att inta scenen.
Efter att ha presenterat sig körde styret en powerpointpresentationen där man berättade vilka åtgärder man har lyckats genomföra och lika mycket annat som är på gång.
Erik Lundström berättade även om hur Trelleborgs kommun ska arbeta med näringslivsfrågor framöver.
Därefter blev det frågestund med bland annat frågor om Trelleborgs Hamn, ringvägen, fängelset, kommande företagsetableringar samt den remiss som tagits fram om uteserveringar för 2024.
Morgonen avslutades med en traditionell visitkortsdragning och mingel.
Styrelsen för TFK riktar ett tack till alla som var på plats, till de fyra föreläsarna i styret samt till Carbinen Coworking för en trevlig morgon!

thumb thumb thumb thumb thumb thumb