Publicerad 3 mars (Senast ändrad 2022-04-01 14:25)

Årets första frukostmöte skulle egentligen varit det andra, men pga pandemin var vi tvungna att ställa in mötet i februari.
Dagens gästföreläsare var Visit Trelleborg med Maarja Edman och Petra Strandberg som berättade om turistnäringen i digital förvandling.
Även det nyblivna Kommunalrådet sen två dagar tillbaka, Ann Kajson Lindqvist, presenterade sig lite kort för medlemmarna.
Dessutom förkunnade TFK att man stödjer Ukraina i det nuvarande världsläget genom följande uttalande:
Torsdagen den 24 februari vaknade vi upp till något som för vår generation har känts som helt otänkbart, krig i Europa! Ryssland hade under natten gjort sina hot till verklighet och invaderat Ukraina.
För oss som inte upplevt det andra världskriget är detta något helt ofattbart, en absurd verklighet att man mindre än 100 mil härifrån bombar städer och civila mål med stor förödelse och många oskyldiga döda.
Invasionen i Ukraina är ett övergrepp som vi i Trelleborgs Företagarklubb fördömer av hela vårt hjärta och därför har vi i TFK-styrelsen beslutat att stödja UNHCR – FN:s flyktingkommissariat i deras insamling för Ukraina med 5.000 kr.
Vi tackar även Carbinen Coworking som man numer kan följa på Instagram carbinen_coworking

thumb thumb thumb